Ateş Böcekleri ve Yaydıkları Işıklara Göre Onları Ayırt Etme

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için evrimagaci@gmail.com üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Bu ilginç görselde, ateş böcekleri olarak bilinen Photinus cinsi böceklerin ışık desenlerini öğreneceğiz. Bu ışıklar, ateş böcekleri için büyük önem taşır, çünkü sadece dişileri üzerlerine çekmekle kalmaz, daha önemlisi ışık desenleri sayesinde spesifik olarak kendi türlerine ait dişileri üzerlerine çekmeye yarar. Ateşböcekleri bunu başarabilmek için ışık saçan canlılar arasında son derece yaygın olan lusiferaz-lusiferin tepkimesini kullanırlar. Magnezyum iyonları, ATP ve oksijenin bulunduğu ortamda lusiferin ile tepkimeye giren lusiferaz enzimi, ışık saçan bir reaksiyona sebep olur. Bunun başarılabilmesi, evrimsel süreçte bu tepkimenin seçilimi ile gerçekleşmiştir. Günümüzde bu mekanizmayı son derece iyi bir şekilde tanımaktayız ve ateş böceklerinden aldığımız genleri başka canlılara ekleyerek onların da ışık saçabilmesini sağlayabilmekteyiz.

Bu görsel ve/veya içerik, Bilime Dair Her Şey isimli Facebook sayfası tarafından hazırlanmış, sayfanın faaliyetini durdurması sonrası içerikler sayfa yöneticilerinin kararı, talebi ve/veya onayıyla Evrim Ağacı'na aktarılmış ve hediye edilmiştir. Bu nedenle içerik, Evrim Ağacı'na ait sayılmaktadır. Evrim Ağacı, içerik üzerinde gerekli gördüğü her türlü değişikliği yapma hakkını saklı tutar.

Gökcisimlerinin Yüzey Kıyası