Atasel Petin

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Öncelikle herkese merhaba. Ben 10. sınıf öğrencisi Atasel.

TÜBİTAK'ın düzenlediği bilim fuarı projesinde okulum pilot okul seçildi ve okulumuzda proje sergisi açılacağı duyruldu. Ben de projemi biyolojiden seçtim. Konular serbestti, istediğimizi yapabilir, istersek önceden keşfedilmiş bir şeyi anlatabilir istersek de yeni birşeyler geliştirebilirdik.

Bir süre önce okulumuzun kütüphanesinde evrim teorisini çürüttüğü iddia eden bir kitap görmüştüm. Bu yüzden evrimi insanların doğru bir şekilde anlamasını sağlamak amacıyla, bir maket üzerinde slaytlarla destekleyen bir proje yapmaya karar verdim. Önceleri ailem de dahil tüm herkes bu konuda endişeliydi; hatta bir süre ailem "Yapamazsın, yapma." gibi şeyler bile söyledi ama biyoloji öğretmenim bu konuda bana çok destek oldu.

Sadece güvenilir bilim kaynaklarını kullanarak kuşların evrimini anlatmaya karar verdim. Bilgi edinmem konusunda Evrim Ağacı gerçekten çok ama çok katkıda bulundu bana. Öncesinde Evrim Ağacı'nın düzenlediği Türkiye Evrimle Tanışıyor seminerine katılmıştım ve oradan biraz bilgi sahibi olmuştum; fakat daha sonra projemde yardım edip edemeyeceklerini Evrim Ağacı'na Facebook sayfasından mesaj atarak öğrenmek istedim. Hiç tereddüt etmeden bana zaman ayırıp çok yararlı olan yazılarını yolladılar ve projeme çok büyük katkıları oldu.

Projem sergilendiğinde çok fazla olmasa da bazı olumsuz tepkiler aldım; fakat o kadar konudan uzaklar ki, sordukları soruların hiçbirini yanıtsız ve ispatsız bırakmadım. En başta korkma hatamı devam ettirseydim, sergimi gören birçok insandan "Merak ettim araştıracağım." gibi tepkiler alamazdım, insanlara gerçekleri söyleyemezdim.

Kısacası gerçekleri anlatmaktan korkmayın, anlamayanlara basite indirgeyin ve öyle anlatın ve araştırmaktan asla vazgeçmeyin. Evrim Ağacı'na tekrar tekrar teşekkür ederim.

Yasal Uyarı: Evrim Ağacı, bahsi geçen şahsın ismini ve fotoğraflarını kullanma iznine sahiptir. İzinsiz olarak kullanılamaz.

Sergi Fotoğrafları:

İnsan Kulağından Daha İyi Duyan 3D Biyonik Kulak Yapıldı!

Hamamböcekleri Tuzaklardan Kaçabilecek Şekilde Evrimleşiyor!

Fotoğrafçı