Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

null

Görselde, üst kısımda, 1922 yılında gözleyebildiğimiz en uzak nokta, yani bizim için "Gözlenebilir Evren" olan bölgenin genişliği gösterilmektedir. O zamanlarda teleskoplarımız bu kadar güçlü değildi ve uzaya teleskoplar göndererek gözlemler yapamıyorduk. O zamanlarda, yaklaşık olarak 100.000 ışık yılı (= 9.46 x 1017 km = 1 katrilyon kere milyon kilometre) uzakları görebiliyorduk. Yani evrenin bizim görebildiğimiz sınırları bu kadarcıktı. Bu mesafe, sadece Samanyolu Galaksisi'nin genişliği kadardır.

Alt kısımda ise 2014 itibariyle gözleyebildiğimiz Evren'in genişliğini görüyoruz: Yaklaşık olarak 93 milyar ışık yılı (=8.79x1023 km = 1 katrilyon kere katrilyon kilometre).

Yani son 100 yılda, teknolojinin gelişimi sayesinde gözleyebildiğimiz evrenin çapı yaklaşık olarak 1.000.000 kat artmıştır!