Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Günümüzde birçok akıllı telefon ve bilgisayar oyunu oldukça gerçekçi fizik simülasyonları (emülatörleri) kullanıyor. Bu bilimsel modüller sayesinde oyunlar, gerçek yaşamdaki cisimlerin davranışına çok daha yakın davranışlar sergileyebiliyor. Bu nedenle orijinal GTA: Liberty City'de arabalar gerçektekini pek andırmayacak şekilde hareket ederken, GTA V'te arabanızı çarptığınızda camdan dışarı fırlama şansınız var veya devrilen arabaların geri dönmesi eskisi kadar gerçek dışı değil (ne yazık ki "biyoloji emülatörleri" konusunda henüz fizikte olduğu kadar yol kat edemedik, o yüzden karakterler hala kolay kolay ölmüyor).

Fotoğrafta da meşhur Angry Birds oyununun arkasındaki fiziğin bir kısmı görülüyor.

Not: Tepede ivme sıfır olarak verilmiş; ancak belirtilmek istenen yatay ivmedir, toplam ivme değil.. Düşey ivme her zaman yerçekim ivmesine (9.81 m/s2) eşittir. Yatay ivme ise cisim üzerine etkiyen bir dış kuvvet yoksa sıfırdır.