Aldebaran ve Gliese 581 Parlaklık Kıyaslaması

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Aldebaran, Arapçada "takipçi" anlamına gelen bir sözcükten gelen, Güneş'imizden 65 ışık yılı uzakta bulunan, turuncu bir devdir. An itibariyle Pioneer 10 isimli uydu, bu yıldızın genel yönünde hareket etmektedir ve kabaca 2 milyon yıl sonra en yakın geçişini yapacaktır!

Gliese 581 ise Dünya'dan 20 ışık yılı uzaklıktaki bir kırmızı cücedir. Bu yıldız etrafında bulunan gezegenler, yaşama uygunluklarıyla dikkat çekmektedirler. Ola ki bu sisteme ulaşabilirsek, kolonileştirmek için son derece uygun, hatta belki de yaşamın çoktan evrimleştiği gezegenler bulabiliriz!

Foton Küresi