1998 QE2 Asteroidi Dünya'nın Yanından Geçecek! (31 Mayıs 2013)

Gece Modu

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

31 Mayıs 2013 tarihinde 1998 QE2 isimli asteroit Dünya'nın oldukça yakınından geçecek. Bu "yakın"dan kastımız Dünya'nın 5.8 milyon kilometre yakını... Yani Ay ile Dünya arasındaki mesafenin yaklaşık 15 katı! QE2 asteoridi "ölümcül" asteroitlerle ilgilenen bilim insanları ve astronomların pek ilgisini çekmese de, radar astronomiyle ilgilenenlerin ve 70 metre veya daha büyük radar teleskopları olanların oldukça ilgisini çekiyor.

En yakın yaklaşma 31 Mayıs 2013'te Pasifik saatiyle 13:59'da gerçekleşecek. Türkiye saatiyle ise 23:59'da bu yakınlaşma gerçekleşecek. Bu, önümüzdeki en az 2 asır içerisinde QE2 ile gerçekleşecek son yakınlaşma olacak. İsminden de anlaşılabileceği gibi asteroit 1998 yılında keşfedilmişti. Asteroit oldukça büyük bir cisim ve yaklaşık 2.7 kilometre genişliğinde...

Hazırlayan: ÇMB

Teşekkür: Maymundan Geldik

Kaynak: NASA Jet İtim Laboratuvarı

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 16/09/2019 04:16:31 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/1255

“Bir çiçeğin ardındaki bilimi bilmek ona sadece heyecan ve gizem katar. İnsanlar bunun ondan bir şey çaldığına nasıl inanır, anlamıyorum.”