Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Evrim Ağacı Açıklaması:

Eğer ki Modern Fizik'in bugünkü durumunu ve konumunu merak ediyorsanız, "Ben de Kuantum Mekaniği nedir, genel hatlarıyla öğrenmek istiyorum ama her şey aşırı teorik ve matematiksel, düzgün anlatabilen kimse yok!" diyorsanız, düzgün Türkçe kaynak olmadığını düşünüyorsanız, bu kitap tam size göre.

101 soru ve 101 cevaptan oluşan kitap sizi Kuantum Mekaniği'nin, Kuantum Fiziği'nin derinliklerine bir yolculuğua çıkarıyor. Bu yolculukta her şey temelden ele alınıp, ağır ağır ilerleniyor. Kitap, birçok önemli soruya cevaplar veriyor. Bu sorulardan bazı göze çarpanları şunlar:

Kuantum Nedir?

Kunatum fizik yasaları nerede hüküm sürer?

Katı madde eğer çoğunlukla boş mekansa neden katıdır?

Bir elektron ne kadar büyüktür, içinde bir şey var mıdır?

Foton nedir?

Hangi parçacıkların temel olduğu düşünülmektedir?

E=mc2'nin anlamı nedir?

Kuantum sıçrama nedir?

Kuantum fiziğinde olasılığın rolü nedir?

Element tablosu neden periyodiktir?

Ağır atomlar neden hafif atomlarla neredeyse aynı büyüklüktedir?

Periyodik tablo niçin son bulur?

Lepton nedir?

Kaç farklı nötrino vardır?

Nötrinoların kütlesi var mıdır?

Bose-Einstein Yoğunlaşması nedir?

Feynman diyagramı nedir?

Mutlak korunum yasalarının "dört büyükleri" kimler?

Sadece "kısmi" olan korunum yasaları hangileridir?

Belirsizlik ilkesi nedir?

Kara delikler neden buharlaşır?

Kuantum benek nedir?

Higg parçacığı nedir? Neden önemlidir?

Niçin kuantum?

ve daha nicesi...

Konuyla ilgili olan veya merak eden herkesin bulundurması gereken bir kitap olduğunu düşünüyoruz.

Kitap Tanıtımı:

"Kuantum fiziğindeki 'büyük fikirlerin' kesin bir listesi yok. Ancak kuantum fiziğinin doğa kavrayışımıza kazandırdıklarının özünü yansıtan on iki fikir var. Bunların tümünün ortak noktası fiziksel dünyanın nasıl işlemesi gerektiğine dair gündelik deneyimimize dayanarak kazandığımız beklentilerle, bir diğer deyişle 'sağduyuyla' çelişiyor olmaları..."

Konusunda uzman bir fizikçi olan K. W. Ford, dikkatlice seçilmiş 101 sorunun cevabını herkesin anlayabileceği bir şekilde vererek, kuantum kuramının üzerindeki gizemi kaldırmayı amaçlıyor. Son yıllarda çok sık rastladığımız 'yanlış kuantum önyargılarını' bu 101 soru-cevap ile çürütüyor. Kuantum fiziğinin en temel özelliklerinin birer özetinin yer aldığı kitap, kuantum konusunda bilmeniz gereken her şeyi özetliyor.

Kitap Liste Fiyatı: 19 TL (Daha ucuza bulmak pekala mümkün)

Bulunabilirlik: Her kitabevi ve kitap satışı yapan internet sitesinden temin edebilirsiniz.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 23/07/2019 00:28:52 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/598