Evrim ve Doğal Seçilim Arasındaki Fark

Bu kısa videoda, "evrim", yani "değişim" ile, "Doğal Seçilim" yoluyla olan biyolojik evrim arasındaki farklar anlatılıyor. Aslında "değişim" fikrini tam olarak anlayabilsek, biyolojik evrimi de çok daha kolay hazmedeceğiz gibi gözüküyor. İyi seyirler. Teşekkür: Bu videoyu altyazılandıran Mehmet Demiryay'a teşekkür ederiz.

Yüzgeçlerden Başparmağa: İçinizdeki Balık!

Bu harika videoda ünlü paleontolog Neil Shubin bize yüzgeçlerden kolların nasıl evrimleştiğini anlatıyor. Ayrıca genel olarak parmaklarımızın nasıl oluştuğunu da öğreneceğiz. Evrimsel süreci anlamak isteyenler için harika bir video olduğu kanısındayız, mutlaka tavsiye ederiz. *** Yeni videolarımıza ve Evrim Ağacı

Tüyler Nasıl Evrimleşti? (Carl Zimmer)

Yıllardır halka bilimi ulaştırmak konusunda çok başarılı işlere imza atan bilim yazarı Carl Zimmer, TED-Ed'in bu bölümünde bize kısaca kanatların, daha doğrusu tüylerin evrimini anlatıyor.  Konuyla ilgili iki yazımızı burada bulabilirsiniz:  1) http://evrimagaci.org/makale/171 2) http://evrimagaci.org/makale/162 Altyazılandıran ve Hazırlayan: ÇMB (Evrim

Ara Geçiş Fosilleri Bulunamadı Mı Diyorsun?

Bir dahaki sefere bu bayat ve ciddi anlamda hatalı (ve yalan temelli) iddiayı duyduğunuzda, insanları bu videoya yönlendirebilirsiniz. :) Böylece uğraşmanıza gerek kalmayacaktır. Lütfen aşağıdaki açıklamamızı da sonuna kadar okuyunuz. Bilim düşmanı evrim karşıtlarının en sık tekrar ettikleri şiar, "Ara

Kalıcı Bir Damga: İnsanın Evrimsel Geçmişi

Çok önceden yüklediğimiz ama nedense sonradan bulamadığımız bu videoyu, okurlarımızdan sevgili Yasir Buğdayeken sayesinde yeniden bulduk ve altyazılandırdık. Çok fazla açıklamaya gerek yok, video oldukça net bir şekilde konuyu gösteriyor.  O hiç benzemek istemediğimiz ve kendimize akraba olarak yakıştıramadığımız yakın

Topraktan Çıkan Balıklar!

Bunlar, akciğerli balıklardır. Sudan karaya geçişteki en bariz ara geçiş türlerinden birini temsil ederler. Balıklardan karasal canlıların nasıl evrimleşmiş olabileceğine dair canlı kanlı kanıtlar sunarlar. Zira bu balıklar, diğer balıkların aksine sadece yüzgeçlere değil, akciğerlere (daha doğrusu akciğer-benzeri oluşumlara) sahiptir.

Bir Tür, Diğer Bir Türe Nasıl Evrimleşir?

National Geographic tarafından hazırlanan bu harika belgeselde, bir türün diğer bir (veya birden fazla) türe nasıl evrimleşebileceğini çok güzel bir laboratuvar araştırmasıyla gösteriyor. Kalbin evrimi ve genlerimiz, evrim tarihinin en heyecan verici gizemlerini aydınlatmamızı sağlayabilir. Evrimsel süreç içerisinde çok basit genetik