Bilim İnsanları: Fotoğraflar, Röportajlar, Kayıtlar

Yıllardır Evrim Ağacı olarak bilimden bahseder dururuz, bilimin anlaşılmasının önemini anlatır, bilimin farklı dallarından bilgiler veririz. Peki bu bilimi üretenler kimlerdir? Bizlere gelmiş geçmiş en güvenilir ve en güçlü bilgileri ve gerçekleri sunan bu ünlü-ünsüz kahramanlar kimlerdir? Neler yaparlar, neler

İlginç/Bilimsel İnternet Siteleri

Burada tavsiye ettiğimiz internet sitelerinin tanıtımlarına yer vereceğiz. Tanıtımları haricinde yabancı dillerde (özellikle İngilizce) olan sitelerle ilgili, yabancı dil bilmeyen okurlarımıza yardımcı olabilmek adına bazı yol gösterici bilgiler sunacağız. Burada yayınladığımız siteleri ve benzerlerini, EvrimAğacı.org içerisinde, Tavsiye Edilen Sayfalar başlığıyla

İklim ve Doğa Olayları

Dünya'nın dört bir yanında her an doğa olayları ve felaketler yaşanmaktadır. Bu felaketlerle baş etmeyen insanlar, gezegenimizin çok dingin ve sakin bir yer olduğu yanılgısına kapılırlar. Ancak bir tsunamiyle boğuşmuş, bir depremden sağ çıkmış, evini bir orman yangınında yitirmiş, bir

Mikrobiyoloji: Mikrobik Dünyanın Efendileri

Mikroskop, bize göremediğimiz bir Dünya'nın kapılarını açmış olan, bilimin ilerleyişine yön vermiş bir icattır. İlk olarak ne zaman keşfedildiği tam olarak bilinmese de, 1590'lı yıllarda Hollanda'da bazı denemeler yapıldığı bilinmektedir. "Mikroskop" sözcüğü, 1626 yılında Giovanni Faber tarafından, Galileo'nun kullandığı bir

Soyu Tükenen Canlılar

Life isimli genel biyoloji ders kitabında şöyle bir cümle geçer:Siz bu cümlenin sonundaki noktaya ulaşana kadar Dünya'da bir diğer türün soyu tükenmiş olacak.Bundan daha güçlü bir argüman olabilir mi? Belki şu olabilir:Dünya'da evrimleşmiş türlerin %99.9'unun soyu tükenmiştir. Yani şu anda var

Sanrılar (Pareidolia) ve Göz Yanılgısı (İllüzyon)

Bu albümümüzde insan psikolojisinin ne kadar kolay yanıldığını ve beynimizin daha önce öğrendikleriyle ilk defa gördüklerini nasıl tamamen alakasız da olsalar birbirlerine benzeterek yorumlamaya çalıştığını göreceğiz. Genel olarak "pareidolia" olarak bilinen bu "sanrı" ya da "benzetim" olgusu, kimi zaman ilginç

Arkeolog Mehmet Arif Sökmen tarafından hazırlanacak ve yönetilecek olan albümümüzdür. Kendisiyle ilgili bilgileri buradan alabilirsiniz.

Bilim Eğlencelidir!