Mikrobiyoloji: Mikrobik Dünyanın Efendileri

Mikroskop, bize göremediğimiz bir Dünya'nın kapılarını açmış olan, bilimin ilerleyişine yön vermiş bir icattır. İlk olarak ne zaman keşfedildiği tam olarak bilinmese de, 1590'lı yıllarda Hollanda'da bazı denemeler yapıldığı bilinmektedir. "Mikroskop" sözcüğü, 1626 yılında Giovanni Faber tarafından, Galileo'nun kullandığı bir

Soyu Tükenen Canlılar

Life isimli genel biyoloji ders kitabında şöyle bir cümle geçer:Siz bu cümlenin sonundaki noktaya ulaşana kadar Dünya'da bir diğer türün soyu tükenmiş olacak.Bundan daha güçlü bir argüman olabilir mi? Belki şu olabilir:Dünya'da evrimleşmiş türlerin %99.9'unun soyu tükenmiştir. Yani şu anda var

Sanrılar (Pareidolia) ve Göz Yanılgısı (İllüzyon)

Bu albümümüzde insan psikolojisinin ne kadar kolay yanıldığını ve beynimizin daha önce öğrendikleriyle ilk defa gördüklerini nasıl tamamen alakasız da olsalar birbirlerine benzeterek yorumlamaya çalıştığını göreceğiz. Genel olarak "pareidolia" olarak bilinen bu "sanrı" ya da "benzetim" olgusu, kimi zaman ilginç

Arkeolog Mehmet Arif Sökmen tarafından hazırlanacak ve yönetilecek olan albümümüzdür. Kendisiyle ilgili bilgileri buradan alabilirsiniz.

Bilim Eğlencelidir!