Yeni yıla yepyeni bir albümle girmek istedik! Bu albümümüzde, sizlere kendi vücutlarınızı biraz daha yakından tanıyabilmemiz için, evrimsel kökenlerine dair de birçok veriye sahip olduğumuz 100 ilgi çekici gerçekten bahsedeceğiz. Vücudunuzun pek çok organına ve bölgesine yönelik olacak bu gerçeklerin, kendinizi tanımanıza katkı sağlayacağını umuyoruz.

İnsanlar Fotosentez Yapabilir Miydi?

Fotosentezin kalbi olan kloroplastlar, bir zamanlar bitkilerden bağımsız, kendi başına yaşayan siyanobakterilerdi. Güneş ışığındaki enerjiyi kullanarak su ve karbondioksitten şeker üretebilen siyanobakteriler fotosentezin mucitleri olarak bilinirler. Bitki evriminin ilk zamanlarında, tek hücreli bitki atalarından biri, bir siyanobakteri yuttu ve sindirmektense

Ergenlikte Uyku Döngüsü

Uyku döngüsü kişiden kişiye göre değişir, kimimiz günün ilk ışığıyla uyanırken birçoğumuz içinse sabah uykusu kadar tatlı bir şey yoktur. Bu konuda yapılan bilimsel araştırmalar, bedenimizde salgılanan hormonlar gibi bazı kimyasal maddelerin bu döngüyü etkilediğini ortaya koymuştur; yani uyku döngüsü

Yer Çekimsiz Ortamda Bebek Yapmak

Mars’ta koloni kurma fikrinin bilimkurgu filmlerinden çıkıp “Neden olmasın?” şeklini almasıyla akıllarda canlanan birçok sorudan biri: Uzayda bebek yapmak mümkün müdür? Yer çekiminin önemini uzayda uzun zaman geçiren astronotlar üzerinde gözlemleyebiliyoruz. Uzun süre sıfır yer çekimine maruz kalan astronotlarda kemiklerin

Neden Terleriz?

Terlemek deyince neredeyse hepimizin aklına ilk gelen şey kötü kokular ya da görüntüler olur. Gelin bu nahoş durumları düşünmeyi bırakalım ve normal düzeyde terlemenin vücuttaki önemli işlevlerinden bahsedelim. Terlemek Vücut Isısını Düzenler Beynimizin “hipotalamus” bölgesinin beden ısısını düzenleyen

İnsan Gözü, Kızılötesi Işığı Görebiliyor!

Washington Üniversitesi Tıp Fakültesi’nden bilim insanları, belirli koşullar altında retinanın kızılötesi ışığı algılayabildiğini duyurdular. Normalde, “görme” dediğimiz olay şöyle gerçekleşir: “foton” adı verilen ışık parçacıkları gözün retina tabakası tarafından emilir ve bu emilim, algılanan ışığı “görmemizi” sağlayacak olan molekülleri (“fotopigmentleri”)