Bu albümümüzde Evrim Kuramı'na ait ders niteliğinde bilgiler, örnekler ve kanıtlar sunmaktayız. Birçok ders kitabından faydalandığımız ve doğrudan, oradan çektiğimiz fotoğrafları bilgi haline dönüştürdüğümüz albümümüzde, aynı zamanda evrimsel değişimlere doğrudan kanıtlar sunan deneylere ve araştırmalara da yer vereceğiz. Bunun haricinde, literatür içerisinde bulunan sıradışı ve sıradan birçok örneği aktaracak, evrimle ilgili öğrenilmesi gereken akademik bilgilere yer vereceğiz.

Albümümüzün, evrimle ilgili bir şeyler öğrenmek; ancak bunları kulaktan dolma bir biçimde değil, bilimsel bir biçimde yapmak isteyenler için çok faydalı olacağını düşünüyoruz. Dolayısıyla evrime dair bilgilerinizi sıradışı hale getirebileceğiniz bir albüm haline getirmek için çabalayacağız.

Umarız herkes için faydalı olur. İyi okumalar.

Hazırlayan: ÇMB (Evrim Ağacı)

İnsanlar Türleşmeyi Nasıl Yönlendiriyor?

Biyoçeşitliliği anlamak ve korumak insanlar için zorlu bir süreç. Son on yıldır koruma biyolojisinde, koruma uygulamalarının mutlak tür çeşitliliğini değil de net tür çeşitliliğini dikkate alması gerektiği vurgulanıyor. Yani insan müdahalesinin, kazanımları ve zararlarının birlikte analiz edildiği bir koruma bakiyesi

Tüm İnsan Popülasyonları Birbiriyle Yakın Akraba ve Kuzendir!

Dünya'nın en saygın bilim dergisi olan Nature'da yayınlanan bir araştırmada, bugüne kadar insan "ırkları" üzerine yayınlanmış 200'den fazla üst düzey araştırma makalesinin içerikleri bir arada değerlendirilerek insan ırklarının akrabalık ilişkileri incelenmiştir. Araştırmanın sonuçları, hayali "ırk" algısını tamamen ortadan kaldırmaya yetecek kadar

• Evrim Teorisi

Evrim Teorisi'ni Çürütmek...

Bilime karşı olan insanlar, bilim insanlarının Evrim Teorisi’ni sanki bir din olarak gördükleri hayalini halk arasında pazarlarlar. Onların iddiasına göre biz evrimsel biyologlara göre evrim yaratılış mucizesidir, Darwin Tanrı’dır, günümüzde yaşayan Richard Dawkins gibi ünlü figürlerse peygamberdir. Bu iddianın komik

Körelmiş Organlara 3 Örnek

Evrim Teorisi’nin babası Charles Robert Darwin, canlıların nasıl günümüzdeki halini aldığını bilimsel bir temelde sorgulamaya başladığında, aslında kendisinden önce gelen birçok bilim insanı bu soru işareti üzerine çoktan eğilmişti. Ancak kendisinden öncekilerin sorunu, ellerindeki dağ gibi verileri bir araya getiren

Dev Boyda Türkçe Evrim Ağacı!

Okurlarımızdan Onur Yıldırım müthiş önemli bir işi başararak, bugüne kadar yayınlanmış en ilgi çekici ve başarılı filogenetik haritalardan ("Evrim Ağacı") bir tanesini dilimize kazandırdı. Bu harita öylesine öğretici ki, nereden anlatmaya başlayacağımızı bilemiyoruz; ancak aşağıda birkaç bilgi veriyoruz. Dahası, bu