Bu albümümüzde Evrim Kuramı'na ait ders niteliğinde bilgiler, örnekler ve kanıtlar sunmaktayız. Birçok ders kitabından faydalandığımız ve doğrudan, oradan çektiğimiz fotoğrafları bilgi haline dönüştürdüğümüz albümümüzde, aynı zamanda evrimsel değişimlere doğrudan kanıtlar sunan deneylere ve araştırmalara da yer vereceğiz. Bunun haricinde, literatür içerisinde bulunan sıradışı ve sıradan birçok örneği aktaracak, evrimle ilgili öğrenilmesi gereken akademik bilgilere yer vereceğiz.

Albümümüzün, evrimle ilgili bir şeyler öğrenmek; ancak bunları kulaktan dolma bir biçimde değil, bilimsel bir biçimde yapmak isteyenler için çok faydalı olacağını düşünüyoruz. Dolayısıyla evrime dair bilgilerinizi sıradışı hale getirebileceğiniz bir albüm haline getirmek için çabalayacağız.

Umarız herkes için faydalı olur. İyi okumalar.

Hazırlayan: ÇMB (Evrim Ağacı)

Yeni Türler Nasıl Evrimleşir?

Görseli iyice inceleyin. Evrimsel Biyoloji'yi anlama konusundaki en faydalı fotoğraflardan biri bu olabilir. Ancak öncelikle, bir ön fikir edinmek açısından şuradaki bilgiye göz atabilirsiniz. Evrimsel süreç, zincir halinde işlememektedir. Tam tersine, bize de ismimizi veren Evrim Ağacı mantığıyla işlemektedir. Yani

Bütün Memelilerin Kemikleri Eştir!

Görselde, birbirinden oldukça uzak 4 memeli hayvan türünün uzuvları görülmektedir: bir insan, bir kedi, bir balina ve bir yarasa. Bu canlılar, dışarıdan bakıldıklarında birbirinden tamamen farklı gözükseler de, içlerine baktığınız zaman aynı atadan geldiklerini haykıran yüz binlerce veri bulmak mümkündür.

Gergedan Böceklerinin Boynuzları

Gergedan böcekleri (Dynastinae ailesi), isimlerinden de anlaşılabileceği gibi gergedan benzeri boynuzları ile bilinen bir böcek ailesidir. Ciddi büyüklükteki, çatallı boynuzları ile bilinirler; ancak bu boynuzlar nasıl evrimleşmiştir? Bir gergedan böceği erkeği çiftleşme zamanı geldiğinde öncelikle bir beslenme alanı bulmak zorundadır.

Atasal Özelliklerini Yeniden Evrimleştiren Parazitler

Ev Tozu Maytları Geri Evrim Geçiriyorlar! Michigan Üniversitesi'nden araştırmacılar, çok geniş kapsamlı DNA dizileme yöntemleri kullanarak Psoroptidia ailesine ait ev tozu maytlarının detaylı filogenetik geçmişini ortaya çıkardılar. Son derece parazitik yaşayan bu özelleşmiş maytların evrim geçirerek yeniden, özgür ve parazitik

ENAM Genleri ve Evrim

Protein kodlayan genlerdeki silinmeler ve eklenmeler çerçeve kaydırıcı mutasyonlara yol açabilir. DNA 3'lü kodlar halinde okunduğu için 1 baz çiftinin silinmesi bile, kodların dizilimini bozarak anlamsız protein üretilmesine yol açarak gen fonksiyonunu bozar. Nadir gerçekleşen bu mutasyonlar, gerçekleştiklerinde bütün

Tavuklarda Körelmiş Parmaklar

Körelmiş organların hemen her türde öyle veya böyle görülebildiğini biliyoruz. Bu organların, evrimsel değişimlere nasıl işaret ettiğinin en güzel örneklerinden biri ise tavuklardaki körelmiş ve eksilmiş ayak parmağı ve kanat kemikleri yapılarıdır.  Normalde tavukların kanatlarında, yani normalde "el" olacak olan

Körelmiş Organlara Örnekler

Darwin, "türlerin kökeni" sorununu araştırmaya başladığında, dönemin karşılaştırmalı anatomistleri oldukça ilgi toplayan körelmiş organları tespit etmiş ve tanımlamışlardı. Körelmiş organ, işlevini tamamen ya da kısmen yitirmiş; ancak türün yakın akrabalarında veya özdeşlerinde işlevini koruyan versiyonlarının bulunabildiği yapılardır. Bir körelmiş organ,

Sabundutu Böceklerinde Ağız Evrimi

Elinizi attığınız her canlı türünde evrimin izlerini görmeniz mümkündür. Serinethinae ailesinde de, yani sabundutu böceklerinde de benzer bir durum görülmektedir.  Florida'nın meşhur Key adalarında yaşamakta olan bu böceklerden Key Largo adasında yaşayanlar, bu adada yaygın olarak bulunan geniş yapraklı balonasması

Gen Teknolojilerindeki Gelişmelerin Çizelgesi

Evrimin gerçekliğini ve gücünü bize gösteren en güçlü kanıtlar, şüphesiz ki genetik biliminden gelmektedir. Çünkü genler, tartışmaya yer bırakmayan bir şekilde evrimsel değişimlerin genetik kökenlerini ortaya koymakta ve canlıların nesiller içerisinde farklılaştığını, türleştiğini ve evrimleştiğini göstermektedir.  Öyle ki, artık evrimsel

• Güvercin Genomu, Darwin

Güvercin Genomu, Darwin'i Bir Kere Daha Haklı Çıkardı!

Tamamlanan güvercin genom dizilemesi, tüm diğer güvercin türlerinin vahşi kaya güvercininden evrimleştiğini ispatladı! İnsanlar, yerli güvercin soylarını istedikleri özelliklerine göre her şekle, renge ve davranışsal özelliğe sahip olacak şekilde şekillendirdiler. Bu çeşitliliğin kökenleri ilk defa Darwin tarafından yakalanmıştı ve o