Bu albümümüzde Evrim Kuramı'na ait ders niteliğinde bilgiler, örnekler ve kanıtlar sunmaktayız. Birçok ders kitabından faydalandığımız ve doğrudan, oradan çektiğimiz fotoğrafları bilgi haline dönüştürdüğümüz albümümüzde, aynı zamanda evrimsel değişimlere doğrudan kanıtlar sunan deneylere ve araştırmalara da yer vereceğiz. Bunun haricinde, literatür içerisinde bulunan sıradışı ve sıradan birçok örneği aktaracak, evrimle ilgili öğrenilmesi gereken akademik bilgilere yer vereceğiz.

Albümümüzün, evrimle ilgili bir şeyler öğrenmek; ancak bunları kulaktan dolma bir biçimde değil, bilimsel bir biçimde yapmak isteyenler için çok faydalı olacağını düşünüyoruz. Dolayısıyla evrime dair bilgilerinizi sıradışı hale getirebileceğiniz bir albüm haline getirmek için çabalayacağız.

Umarız herkes için faydalı olur. İyi okumalar.

Hazırlayan: ÇMB (Evrim Ağacı)

Spermlerden Ötesi: Gölgede Kalmış Seminal Sıvı

Leeuwenhoek 17. yüzyılın son çeyreğinde kendi semeninden (dölünden) bir damlayı mikroskobun altında inceler ve hareket eden mikroskobik hayvancıklar (animalcule) görür. İlk kez o zaman gözlemlenen bu hareketli hücreler, eşeyli üremenin vazgeçilmez yarısı, iki önemli parçasından biri olan spermlerdir.

Nadir Mutasyonlar

Mutasyonların geneline baktığınızda, çok azının ani etkili olduğunu görürsünüz. Mutasyonların ezici bir çoğunluğu etkisiz ya da etkisize-yakın mutasyonlardır; yani hayatta kalma ve üreme başarısı üzerinde ufak bir etki yaratırlar. İşte bu ufak avantajlara sahip farkların uzun vadede sürekli seçilimi sonucu

• Yeni Bir İnsan Türünün Doğuşu:

Yeni Bir İnsan Türünün Doğuşu: ''Homo Romanticus''

Bizler, avcı toplayıcı hayvanlar olduğumuz gerçeğini kendinden bile saklamak için epilasyon yapan, parfümler deodorantlar kullanan avcı toplayıcı bedenindeki medeni karakterleriz. Bizler, kürk kalıntısından ve ter kokusundan kurtulmak için milyarca dolarlık epilasyon ve parfümeri sektörü yaratan avcı toplayıcı bedenindeki centilmen Homo

Muz ve Yapay Seçilim: Yapay-Doğal Kavgasında Kaybolmayın!

Evrimsel biyoloji halk arasında yayıldıkça, birçok beklenmedik konu da aydınlığa kavuşuyor. Bunların başında da "doğal-yapay kavgası" geliyor. Birçok insan GDO'lu ürünleri "doğal olmadığı için", yani "yapay olduğu için" kullanmamamız gerektiğini söylüyor. Birçok diğer insan ise, sırf "tarladan direkt geldiği için",

Kayalar Arasına Sıkışan Elk

Bu fotoğrafta iki kaya arasına sıkışarak can vermiş bir elkten (iri bir geyik türü) arta kalanları görüyoruz. Bu fotoğraf, evrimin iki önemli mekanizması olan Genetik Sürüklenme ile Doğal Seçilim arasındaki ilişkiyi de harika bir şekilde gösteriyor. Kimi zaman hayatta kalma

Halkalı Sinekkapan Kuşlarındaki Hızlı Evrimsel Değişim!

Uppsala Üniversitesi Ekoloji ve Genetik Bölümü Öğretim Üyesi Lars Gustafsson’nun yapmış olduğu çalışmaya göre, son otuz yedi yılda yaşanan iklim değişikliği, İsveç’in Gotland adasında yaşayan halkalı sinekkapan kuşlarının alınlarıdaki beyaz yamanın %10 oranında küçülmesine neden oldu.  Çalışma 1980 yılından beri,