Bu albümümüz içerisindeki bütün yazılar, yabancı kaynaklardan birebir çevirileri barındırmaktadır. Hiçbir içeriğin içerisine yazarlarımızın şahsi görüşleri, kendi arka planlarından gelen yorumları, akademik ve popüler bilim çerçevesinde yaptıkları şahsi katkılar bulunmamaktadır. Bu albüm içerisinde bulunmayan yazılarımızda bu tip eklentiler ve katkılar bulunabilir. Bu albüm içerisindeki içeriklerimiz, diğer albümlerimizin aksine bilim dallarına göre kategorize edilmemiştir ve zaman/eklenme sırasına göre dizilmiştir.

Not: Eğer ki bu notu görüyorsanız, Evrim Ağacı yeni sitesine geçiş aşamasında demektir. Bu süreç içerisinde albümler henüz düzenlenmemiş olabilir. Dolayısıyla yukarıdaki kurala uymayan kategorilendirmeler bulmanız olasıdır.

• En Büyük Roma Sütunu Türkiye

En Büyük Roma Sütunu Türkiye'de Yüzeye Çıkarıldı!

Geride bıraktığımız Cuma günü arkeologlar şimdiye kadarki en büyük ve en eksiksiz Roma sütun başlığını Türkiye'nin batısındaki Kyzikos Hadrian Tapınağı içerisinde yeryüzüne çıkardı. Atatürk Üniversitesi'nden olan keşif ekibinin başı Nurettin Koçhan World Bulletin sitesinde konuyu şöyle aktardı: "Roma İmparatorluğu sınırları

Nano Klozet?

Görseldeki cisim her ne kadar mini bir tuvalet gibi gözükse de, aslında görüntü bir entegre devrenin 15.000 kat büyütülmesiyle elde edildi ve gördüğünüz açıklık yaklaşık 1 nanometre genişliktedir. Fotoğraf, Japonya'da bulunan SII Nanotechnology isimli laboratuvarda, bir elektron mikroskobu ile çekildi.

Atalarımızın Sesleri Nasıldı?

Tahminen MÖ 4.500 - 2.500 yılları arasında, Avrupa ve Asya’da yaşayan atalarımızım büyük bir kısmı, Proto – Indo – European (PIE) olarak isimlendirilen ortak bir anadil kullanıyordu. Bu diller hakkında her hangi bir yazılı kayıt bulunmamasına rağmen, son zamanlarda Arkeoloji

Ağaç Pitonları

Görselde gördüğünüz ve yumurtadan doğan tür, Morelia viridis olarak bilinen meşhur ağaç pitonu yavrularıdır. Her ne kadar doğum sırasında, gördüğünüz gibi rengarenk olabilseler de, yetişkinliklerinde türe has yeşil renge dönerler. Bir örneği, aşağıda görülmektedir: Tür, Avusturalya,

Tarih Öncesi Oreopithecus İki Ayak Üzerinde Yürüyemiyordu

Journal of Human Evolution dergisinde yayımlanan bir araştırma, çok miktarda bulgunun aksine, 9 milyon yaşındaki insansı maymun Oreopithecus bambolii’nin iki ayak üzerinde yürüme yeteneği olduğu düşüncesini yanlışladı.  “Bizim bulgularımız, Oreopithecuslar’ın hareketi hakkındaki tartışmalara yeni bir bakış açısı getirdi” diyor makalenin başyazarı

• Mars

Mars'ın Toprağının %2'si Sudan Oluşuyor!

Daha birkaç ay önce, Mars'taki keşif aracı Curiosity'den ("Merak") gelen bilgiler analiz edildiğinde, Kızıl Gezegen'de metan olmadığı anlaşılmıştı. Metan, genellikle mikrobik yaşamın göstergesi olarak kabul edilir. Her ne kadar bilim camiası bu haberle hayal kırıklığına uğramış olsa da, NASA'dan gelen