Bu albümümüz içerisindeki bütün yazılar, yabancı kaynaklardan birebir çevirileri barındırmaktadır. Hiçbir içeriğin içerisine yazarlarımızın şahsi görüşleri, kendi arka planlarından gelen yorumları, akademik ve popüler bilim çerçevesinde yaptıkları şahsi katkılar bulunmamaktadır. Bu albüm içerisinde bulunmayan yazılarımızda bu tip eklentiler ve katkılar bulunabilir. Bu albüm içerisindeki içeriklerimiz, diğer albümlerimizin aksine bilim dallarına göre kategorize edilmemiştir ve zaman/eklenme sırasına göre dizilmiştir.

Not: Eğer ki bu notu görüyorsanız, Evrim Ağacı yeni sitesine geçiş aşamasında demektir. Bu süreç içerisinde albümler henüz düzenlenmemiş olabilir. Dolayısıyla yukarıdaki kurala uymayan kategorilendirmeler bulmanız olasıdır.

Kayıp Bir Dişinin Hikayesi

Erkekler ve dişiler birbirinden farklıdır. Biyolojik açıdan bakıldığında bu konuda herhangi bir anlaşmazlık söz konusu değildir: farklı kromozomlar, farklı hormon dengeleri, farklı üreme organları. Bu farklılık birçok canlı için üreme organlarından öteye, fiziksel farklılıklara kadar

Mikroplar Davranışlarımızı Nasıl Etkileyebilir?

Araştırmacılar bağırsak mikrobiyomları ve ruhsal sağlık arasındaki ilişkinin parçalarını bir araya getiriyor. Yaşamlarımızın belli noktalarında hissettiğimiz stres, anksiyete ve depresyon bazı insanlar için diğerlerinden daha yüksek seviyededir. Ancak bu duyguların tümü kaçınılmaz olarak insan deneyiminin bir parçasıdır. İrlanda Cork Üniversitesindeki

Kuantum Dolanıklık

1930'larda, Albert Einstein’ın kuantum mekaniği konusunda çekinceleri vardı. Bunun üzerine geliştirdiği teoriye göre gelişigüzel bir uzaklıkta da olsa evrende bir noktada olan bir olay bir başkasını anında etkiliyordu. Buna “uzaktan hayalet etki” ya da "uzaktan etkileyen korkutucu eylem" dedi. Çünkü

Dünya Kaç Kişiyi Destekleyebilir?

Nüfusun gücü, Dünya’nın insana ekmek sağlama gücüne öyle üstündür ki er ya da geç insan ırkı erken ölümlerle yüzleşecektir. 18. yüzyıl sonu filozoflarından Thomas Malthus, felaket habercisi bu sözleri insanlığın vahim geleceğini konu edindiği bir denemesinde

Hayat Hikâyeniz Sadece Bir Damla Kanınızda Yazıyor

Mutlu bir çocukluktan kansere kadar, hayatınızdaki inişler ve çıkışlar, DNA’nız üzerindeki etiketler tarafından kaydediliyor – ve birisinin bunları okumasını önleyecek bir kanun yok. İşçi sınıfı bir ailede doğan “Olivia”, çocukken taciz edilmişti. Ebeveynleri duygusal yönden soğuktu ve onu fazla cesaretlendirmemişlerdi.