Bu albümümüz içerisindeki bütün yazılar, yabancı kaynaklardan birebir çevirileri barındırmaktadır. Hiçbir içeriğin içerisine yazarlarımızın şahsi görüşleri, kendi arka planlarından gelen yorumları, akademik ve popüler bilim çerçevesinde yaptıkları şahsi katkılar bulunmamaktadır. Bu albüm içerisinde bulunmayan yazılarımızda bu tip eklentiler ve katkılar bulunabilir. Bu albüm içerisindeki içeriklerimiz, diğer albümlerimizin aksine bilim dallarına göre kategorize edilmemiştir ve zaman/eklenme sırasına göre dizilmiştir.

Not: Eğer ki bu notu görüyorsanız, Evrim Ağacı yeni sitesine geçiş aşamasında demektir. Bu süreç içerisinde albümler henüz düzenlenmemiş olabilir. Dolayısıyla yukarıdaki kurala uymayan kategorilendirmeler bulmanız olasıdır.

Kopernik Prensibi Testi

Kopernik Prensibi, Dünya’nın evrenin merkezinde olmadığını, dolayısıyla evrende özel bir yer kaplamadığımızı belirtir. İlk kez 16. yüzyılda Kopernik tarafından ileri sürülen bu teori, günümüzde bilim insanlarının çoğu tarafından kabul görmektedir ve birçok astronomik teorinin temelinde doğru varsayılan bir konsepttir. Fakat

Sonbahar Renklerinin Arkasındaki Kimya

Her sonbahar, uzayan geceler ve düşen sıcaklıklarla birlikte ağaçlar kışa hazırlanmaya başlar. Bu hazırlıklar sırasında ağaçlar milyarca ton yaprak dökerler, ama önce muhteşem bir renk ziyafeti sunarlar. Önceleri yeşil olan yapraklar, ağacın türüne göre sarı, turuncu, kırmızı ve

Eski İnsanlar Bizden Daha Mı Sağlıklıydı?

Georgia Tech'teki araştırmacılar modern insan genom dizilerini uzun zaman önce yaşamış atalarımızın sağlıklarını araştırmak için kullanırken, 30.000 ila 50.000 yıl önce yaşamış Neandertallerin ve Denisovalıların genetik olarak bizden daha hasta olduklarını keşfettiler. Görünüşe göre birkaç bin yıl önce yaşamış atalarımız