Biyoteknoloji ile ilgili içeriklerimizi bulacağınız albümümüzdür.

Biyoçimento Binaları Güçlendiriyor

Oturduğumuz binaları, okullarımızı, köprülerimizi düşünecek olursak etrafımız adeta betonarme yapılarla çevrili. Estetik kaygılar şöyle dursun, sağlamlık ve dayanıklılık açısından betonun önemi yadsınamaz bir gerçek. “Biyoçimento” denilen yepyeni bir çimento sayesinde bina temellerinin korunması işi, artık, genetik yapısı değiştirilmiş bakterilere emanet.

Deri Hücrelerinden Canlı Fare Yaratmak Mümkün!

2013 yılında Kyoto Üniversitesi’nde yapılan bir çalışmada yaratılan yeni bir farenin kökeni, üreme hücrelerine değil, deri hücrelerine dayanmaktadır! Araştırmayı yürüten biyologlar olan Katsuhiko Hayashi ve Mitinori Saitou, fareyi üretecek olan sperm ve yumurta öncülü hücreleri, deri hücrelerinden farklılaştırarak üretmeyi başarmışlardır.

Yapay Böbrekler 2020 Yılında Geliyor!

İki yılı aşkın bir süre önce Vanderbilt Üniversitesindeki bilim insanları, böbrek yetmezliği çeken insanların vücutlarına yapay bir böbrek takabilmeyi hedeflediklerini söylediler. Nanoteknolojideki yeni gelişmeler, böylesi hayat kurtarıcı bir sistemi mümkün kılabilir.  Doktorların organ nakline güvenmek istememelerinin sebebi açık: Dünya çapında

Şeker Hastalığında Yeni Umut: Yapay Pankreas

Bilindiği gibi şeker hastalığı vücutta insülin hormonun yetersizliğinde ortaya çıkan bir rahatsızlıktır. Pankreasın ürettiği insülinin yokluğunda vücudun ihtiyacı olan şeker hücrelere ulaştırılamaz. Hücreler ihtiyaç duydukları şekeri alamadıklarında kandaki şeker oranı da artmaya devam eder ve bir süre sonra vücuda zehir

İnsan Kulağından Daha İyi Duyan 3D Biyonik Kulak Yapıldı!

Princeton Üniversitesi'nden bilim insanları, insan kulağından daha iyi duyabilen biyonik bir kulak tasarladılar. Kulak, kullanıma hazır bir 3 boyutlu yazıcıyla yaratıldı. Üç boyutlu yazıcıların bir gün insan organlarının benzerlerini oluşturmak için kullanılabileceği konusunun konuşulduğu bu günlerde bu konudaki ilk adım

Bilim İnsanları Yapay Beyincik Yapmayı Başardı!

İsrail'de bulunan Tel Aviv Üniversitesi'nden bir grup bilim insanı, beyninin "beyincik" (cerebellum) olarak isimlendirilen bölgesini yitirmiş olan bir fareye tamamen yapay ve mekanik olarak üretilmiş bir beyincik üretip eklemeyi ve farenin yitirdiği fonksiyonlarını geri kazandırmayı başardılar. Matti Mintz ve ekip