Bu albümümüzde, bilimle ilgili eğlenceli paylaşımlara yer vereceğiz. Bu sayede, bilimin kasvetli, güçlü ve zaman zaman boğucu olan havasını biraz daha ferahlatmak ve okurlarımızın yüzünü bir nebze olsun gülümsetmek istiyoruz. Aynı zamanda Evrim Ağacı albüm çeşitliliğini de arttırabilmeyi hedefliyoruz. Lütfen bu albümdeki görsellerin eğlence amacıyla eklendiğini ve her zaman tam bir bilimsel açı yansıtmayabileceğini hatırlayınız. Mizah içerikli paylaşımlarımızın resmi açıklamalarımız olmadığının altını önemle çizeriz. Lütfen burada paylaşacaklarımızdan yola çıkarak bilimsel verileri değerlendirme ve bizim bilimsel anlayışımızı yargılama hatasına düşmeyiniz.
Umarız bu albümümüz hedeflediği eğlenceli hava yaratma başarısına ulaşacaktır.

Hazırlayan: ÇMB (Evrim Ağacı)

Evrenin Size Bir Mesajı Var!

Şaka bir yana, neyse ki son zamanlarda azalarak bitmiş olan bu "kuantumcu evrene enerji gönderme" furyası ne tuhaftı! "Secret" ile evrene mesaj gönderen mi ararsınız, meditasyon yaparak "kuantum sıçrama" (?) yapacağını umanlar mı... Ne yazık ki insanların paralarını ve zamanlarını

Yıldızlar Öldüğü İçin Hayattasınız!

"Hepimiz yıldız tozuyuz." lafı, metaforik bir laf değil! Hakikaten, her birimiz bir zamanlar var olmuş ve yok olmuş yıldızlar sayesinde buradayız. Onlar olmasaydı, bizleri var eden atomlar var olamazdı. Dolayısıyla bizler var olamazdık! Şu anda vücudunuzda bulunan her bir atom,

"Senin O Dediğin Adaptasyon, Evrim Değil!" Yanılgısı

Konuyla ilgili buradan bilgi alabilirsiniz: https://youtu.be/dkKCx25wWqU Bu videoda, genel olarak "O dediğin sadece adaptasyon, evrim değil ki!" şeklinde genellenebilecek yanlış anlamayı gidermeye çalışacağız. Bunu yaparken modifikasyon, aklimasyon, seleksiyon, varyasyon gibi çokça karıştırılan terimleri de temizlemeyi hedefleyeceğiz. Böylece evrimle ilgili

Başarıya Giden Yolda Umutsuzluk

Faraday Discussions dergisinin 2009 sayısında yayınladığı makalesinde George M. Whitesides, bir teknolojiye yönelik insanlığın (ve bilim camiasının) beklentilerinin zamanın bir fonksiyonu olduğunu söylemektedir. İlk başta abartılı beklentilere sahibizdir; buna "abartı fazı" denir. Bu süreçte bir teknoloji (ya da keşif) hakkında

Bir Roket, Dünya Yüzeyini Asla Terk Edemeyecek!

The New York Times gazetesinin 1920'de yayınladığı bir yazıda, roketlerin babası Goddard için şunları demekteydi: "Goddard, etki-tepki ilişkisinden bile bihaberdir. Roketlerin vakumda ilerleyebilmesi için, üzerine etki edebilecekleri bir maddeye ihtiyacı vardır. Bu durumda Goddard, liselerde bile öğretilen basit bir bilginin