Abiyogenez, Biyokimya, Astrobiyoloji ve Panspermia: Canlılığın Yapısı, Var Oluşu ve Yayılımı

Her ne kadar Evrim Kuramı canlılığın nasıl başladığıyla doğrudan ilgilenmese de, Evrimsel Biyoloji'nin verilerini kullanarak araştırmalar yapan ve bulgularıyla Evrim Kuramı'nın doğruluğunu farklı açılardan gösteren çok önemli bir bilim dalı bulunmaktadır: Biyokimya. Adından da anlaşılacağı üzere "biyoloji kimyası"nı inceleyen bu bilim dalı, canlılığın nasıl başladığıyla ilgilenen Abiyogenez Kuramı'nı bünyesinde barındırmakta ve ayrıca, canlılığın vücutlarındaki ve etraflarındaki kimyasallarla etkileşimlerini incelemektedir. Evrimsel Biyoloji'nin anlaşılmasında çok büyük öneme sahip olan bu bilim dalıyla ilgili bilgileri bu albümümüzden sunacağız.

• ''Şok'': Dünya'ya Yaşam, Dünya Dışından Gelmiş Olabilir!

Lawrence Livermore Uluslararası Laboratuvarı’nın araştırmacılarının da aralarında bulunduğu bir grup uluslararası bilim insanı yaşamın Dünya’ya gerçekten de dışarıdan gelmiş olabileceğini doğruladı  Grup bir buz karışımına kuyruklu yıldızlarda da görülen şok basıncı uyguladıktan sonra, yaşamın yapıtaşlarından olan birkaç aminoasit üretmeyi başardı.

Sol-Sağ Elli Aminoasitler ve Yaşamın Başlangıcı

Bilim insanları, Dünya'da yaşamı oluşturan aminoasitlere baktıkları ilk zamanlardan beridir ellerinde bir gizem olduğunu biliyorlardır. Kelimenin tam anlamıyla Dünya'daki yaşamın tamamı "sol elli aminoasitler" üzerine kuruludur ve burada "sol el"den kastımız yazı yazmak için kullanılan eliniz değildir. Yaşamın oluşmasını sağlayan

Resveratrol: Gençlik Şarabının Sırrı Olabilir Mi?

Resveratrol olarak bilinen 3,5,4'-trihidroksi-trans-stilbene isimli kimyasal, kırmızı şarapta ve genel olarak siyah üzümün kabuğunda bulunan doğal bir fenoldür. Normalde bitkilerin bakteriler ve mantarlar ile savaşmak için ürettikleri bir fitoaleksin olarak da görev gören bir biyokimyasaldır. Resveratrol, bilim tarihinde aralıklarla ömür