Abiyogenez, Biyokimya, Astrobiyoloji ve Panspermia: Canlılığın Yapısı, Var Oluşu ve Yayılımı

Her ne kadar Evrim Kuramı canlılığın nasıl başladığıyla doğrudan ilgilenmese de, Evrimsel Biyoloji'nin verilerini kullanarak araştırmalar yapan ve bulgularıyla Evrim Kuramı'nın doğruluğunu farklı açılardan gösteren çok önemli bir bilim dalı bulunmaktadır: Biyokimya. Adından da anlaşılacağı üzere "biyoloji kimyası"nı inceleyen bu bilim dalı, canlılığın nasıl başladığıyla ilgilenen Abiyogenez Kuramı'nı bünyesinde barındırmakta ve ayrıca, canlılığın vücutlarındaki ve etraflarındaki kimyasallarla etkileşimlerini incelemektedir. Evrimsel Biyoloji'nin anlaşılmasında çok büyük öneme sahip olan bu bilim dalıyla ilgili bilgileri bu albümümüzden sunacağız.

Sol-Sağ Elli Aminoasitler ve Yaşamın Başlangıcı

Bilim insanları, Dünya'da yaşamı oluşturan aminoasitlere baktıkları ilk zamanlardan beridir ellerinde bir gizem olduğunu biliyorlardır. Kelimenin tam anlamıyla Dünya'daki yaşamın tamamı "sol elli aminoasitler" üzerine kuruludur ve burada "sol el"den kastımız yazı yazmak için kullanılan eliniz değildir. Yaşamın oluşmasını sağlayan

Resveratrol: Gençlik Şarabının Sırrı Olabilir Mi?

Resveratrol olarak bilinen 3,5,4'-trihidroksi-trans-stilbene isimli kimyasal, kırmızı şarapta ve genel olarak siyah üzümün kabuğunda bulunan doğal bir fenoldür. Normalde bitkilerin bakteriler ve mantarlar ile savaşmak için ürettikleri bir fitoaleksin olarak da görev gören bir biyokimyasaldır. Resveratrol, bilim tarihinde aralıklarla ömür

Yaşam Molekülleri

Yaşam, çok basit bazı kimyasalların, çok karmaşık ilişkilerle bir araya gelmesinden doğmaktadır. Canlılığı anlayabilmek, bu kimyasalları tanımaktan geçer.  Kesinlikel Özgün Boyut tuşuna basarak bakmanızı tavsiye ettiğimiz bu görselde, yaşamın yapısına katılan ana moleküller listelenmiştir. Liste şu şekildedir:   Aminoasitler Glisin

Moleküllerin Canlılık İçin Hiyerarşisi

Canlılığa baktığımızda, kalıbın tam anlamıyla bir "molekül yığını" olduğumuzu görürüz. Her ne kadar baş döndürücü bir koordinasyona sahip olsak da, bunların ana sebebi moleküler düzeydeki organizasyonun evrimsel süreçte sürekli olarak ayıklanmış olmasıdır. Dolayısıyla canlılığı anlamak, moleküler düzeydeki hiyerarşiden geçer. Özgün

Moleküller De Evrim Geçirir!

Evrimsel Biyoloji, emekleme dönemlerindeyken esasında canlılığın başlangıcı veya biyokimyasallarla ilgili pek bir açıklama yapmamakta, ilgi alanı dışında tutmuştur. Ancak bilimde devir açan Evrim Kuramı, kısa bir sürede o kadar güçlenmiştir ki, Biyokimya ile karşılıklı etkileşime girmesi kaçınılmaz olmuştur. Bunun sonucunda

Canlı Gibi Davranan Cansız Parçacıklarda Yeni Adımlar Atıldı!

Neredeyse canlı! Bilim insanları, canlılık-benzeri özellikleri olan, neredeyse-yaşayan kristaller elde etti! Laboratuvar ortamında yeni sentezlenen ve şaşırtıcı derecede canlılık benzeri özellikler taşıyan kristal yapıları, 3.8 milyar yıl öncesindeki ilkin canlılığın yeniden, laboratuvar ortamında yaratılabilmesi açısından önem taşıyor. Esasında parçacıklar biyolojik