Abiyogenez, Biyokimya, Astrobiyoloji ve Panspermia: Canlılığın Yapısı, Var Oluşu ve Yayılımı

Her ne kadar Evrim Kuramı canlılığın nasıl başladığıyla doğrudan ilgilenmese de, Evrimsel Biyoloji'nin verilerini kullanarak araştırmalar yapan ve bulgularıyla Evrim Kuramı'nın doğruluğunu farklı açılardan gösteren çok önemli bir bilim dalı bulunmaktadır: Biyokimya. Adından da anlaşılacağı üzere "biyoloji kimyası"nı inceleyen bu bilim dalı, canlılığın nasıl başladığıyla ilgilenen Abiyogenez Kuramı'nı bünyesinde barındırmakta ve ayrıca, canlılığın vücutlarındaki ve etraflarındaki kimyasallarla etkileşimlerini incelemektedir. Evrimsel Biyoloji'nin anlaşılmasında çok büyük öneme sahip olan bu bilim dalıyla ilgili bilgileri bu albümümüzden sunacağız.

• Uzayda Yaşam Büyük Patlama

Uzayda Yaşam Büyük Patlama'dan Hemen Sonra Mı Başladı?

Dünyalılar yaşamla dolu bir evrene çok sonradan dahil olmuş canlılar olabilir. Yeni bir araştırmaya göre dış gezegenlerde Büyük Patlama'dan sadece 15 milyon yıl sonra uzaylı mikrobik yaşam kaynamaya başlamış olabilir. Geleneksel olarak astrobiyologlar yaşamın evrendeki başlangıcının gizemini yıldızlar etrafındaki yaşanabilir bölgeledeki gezegenlere