Abiyogenez, Biyokimya, Astrobiyoloji ve Panspermia: Canlılığın Yapısı, Var Oluşu ve Yayılımı

Her ne kadar Evrim Kuramı canlılığın nasıl başladığıyla doğrudan ilgilenmese de, Evrimsel Biyoloji'nin verilerini kullanarak araştırmalar yapan ve bulgularıyla Evrim Kuramı'nın doğruluğunu farklı açılardan gösteren çok önemli bir bilim dalı bulunmaktadır: Biyokimya. Adından da anlaşılacağı üzere "biyoloji kimyası"nı inceleyen bu bilim dalı, canlılığın nasıl başladığıyla ilgilenen Abiyogenez Kuramı'nı bünyesinde barındırmakta ve ayrıca, canlılığın vücutlarındaki ve etraflarındaki kimyasallarla etkileşimlerini incelemektedir. Evrimsel Biyoloji'nin anlaşılmasında çok büyük öneme sahip olan bu bilim dalıyla ilgili bilgileri bu albümümüzden sunacağız.

Yaşam, Cinsel Yolla Bulaşan Bir Hastalıktır!

Yaşam, bugüne kadar çok farklı şekillerde tanımlanmaya çalışılmıştır. Fotoğraftaki, bunun "eğlenceli" versiyonlarından birisidir; ancak bilim camiası ile felsefe dünyası da bunu uzun bir zamandır denemektedir. Bugüne kadar yapılan birkaç tanım şu şekilde yapılabilir:   • "Hayvanlar ve bitkiler gibi varlıkları

Jan Baptista van Helmont’un Ağacı

Çoğumuz Schrödinger’in Kedisi'ne aşina ancak pek çoğumuz bir 17.yy bilim insanı olan Belçikalı Helmont’tan ve ağacından habersiz. Tam “çağının adamı” olan Helmont, diğer dönemdaşları gibi “spontane jenerasyon” (bugün yanlış olduğunu bildiğimiz bir fikir olan, canlıların cansızlardan hiçbir kimyasal evrim geçirmeden,

Demir/Bozuk Paraları Tuttuktan Sonra Elimizdeki Tuhaf Koku Nedir?

Eğer ki avuç dolusu bozuk paranın ellerinizde bıraktığı kokunun "metal kokusu" olduğunu sanıyorsanız, yanılıyorsunuz. Parayı ayrıca koklayacak olursanız, ellerinizden farklı koktuğunu göreceksiniz. Çünkü paranızın elinizde bıraktığı koku, paranın kendisinden ziyade ellerinizden salgılanan yağın metalle teması sonucunda meydana gelen tepkimelerden kaynaklanıyor.