• Agnatha

Latincede "Çenesiz" anlamına gelir. Taksonomide "Çenesiz Balıklar" süpersınıfı için kullanılır. Bu sınıf, omurgalılar içerisindeki en ilkin çenesiz hayvanları içerir. Yaklaşık 530 milyon yıl önce evrimleşmişlerdir ve günümüzde halen bulunan bir sınıftır. Alem: Hayvanlar (Animalia) Şube: Kordalılar (Chordata) Üst

• Gelişmiş

Filogenetik araştırmalarda, bir organizmanın veya karakterin, daha ilkin bir formdan evrimsel ıraksama yoluyla daha farklı bir yapıya değişmesi anlamında kullanılır. Mutlak bir gelişmişlikten bahsedilmemektedir. Kronolojik bir anlam içerir ve önce evrimleşenler ile sonra evrimleşenleri ayırmak için kullanılır. (Eş anlamlısı:

• Eklenemez Parçalar

Kalıtım araştırmalarında genetik materyalin yavruya geçemeyen kısımlarını anlatmak için kullanılan bir terimdir. Kaynak: Common Terms in Evolutionary Biology and Genetics

• Adaptif bağışıklık

Lenf hücrelerinin antijenlere belirli ve uzun süreli tepkilerini anlatmak için kullanılan genel bir terimdir. MHC, T-hücresi alıcıları (TCR), immunoglobulinlerle birlikte rekombinaz aktivitesine sahip enzimlere ihtiyaç duyar. Çenesiz balıklar haricindeki tüm omurgalılarda bulunmaktadır. Kaynak: Evolutionary Analysis by Scott Freeman, Jon Herron

• Eklenebilir Parçalar

Kalıtım araştırmalarında genetik materyalin yavruya geçebilen kısımlarını anlatmak için kullanılan bir terimdir. Kaynak: Common Terms in Evolutionary Biology and Genetics

• Başlangıçtan Gen Tahmini

(İng: "Ab Initio" Gene Prediction) Genlerin fonksiyonuna veya organizmanın genetiğine dair herhangi bir bilgi olmamasına rağmen, belirli genleri tespit etmek için kullanılan bir işlemsel biyoloji tekniğidir. Bu başarılabilmektedir, çünkü eksonlar, intronlar, başlatıcılar (İng: promoter) gibi farklı gen özellikleri, DNA dizilimindeki

• Adaptasyon

Genetik dağılım üzerine uzun süreli etki eden doğal seçilim sonucunda, türlerin çevresel ihtiyaçlara uygun özellikler kazanması veya var olan özelliklerin değişimidir.Yassıbalıkların (bkz: Flatfish) atalarında gözler çift taraflı simetriye uygun olarak gözün iki yanında bulunmaktayken, balıkların nesiller boyunca okyanus tabanlarında ve

• Akrosentrik Kromozom

Kardeş kromatitlerin birbirine bağlandığı sentromer bölgesi, iki uçtan birine daha yakın bir yerde bulunan kromozom türüdür. İnsan türünün 13, 14, 15, 21 ve 22. kromozomları bu şekildedir. p kolu oldukça kısadır ve sentromer uca çok yakındır.

• Alfa-sarmal