• Arkea

Prokaryot grubunun atalarından fazla ayrılmamış bir alemi. Diğer tüm prokaryotlar Öbakteriya'da gruplandırılır. Günümüzdeki Arkebakteri türleri ekstrem koşullarda yaşarlar. Üç ana grubu: halobakteri, sülfobakteri ve metanojenlerdir. Kaynak: Common Terms in Evolutionary Biology and Genetics

• Agrobacterium tumefaciens

Dikotiledöz bitkilerde (hububat hariç tüm tarımsal ürünler) kanser benzeri bir bitki hastalığına (kron gallu) neden olan bir toprak bakterisi. Ti plazmidini içerir. Bakterinin tümör indüksiyon kabiliyeti plazmid aracılığıyla komşu hücrelere yayılır. Kaynak: Common Terms in Evolutionary Biology and Genetics

• Anastomoz

Dallı bir yapıda iki veya daha fazla uzantının gerçekleştirdiği birleşme. Örneğin kan damarlarının birleşmesi. Kaynak: Zooloji: Entegre Prensipler (16. Baskı). S-2.

• Thagomizer

Stegosauridlerin kuyruğunun ucunda, yırtıcılara karşı savunma aracı olarak kullanılan 4-10 adet kemiksi çıkıntı. 1982'de Gary Lanson adında bir karikatürist tarafından ilk defa kullanılmıştır. Ardından resmi olarak paleoanatomide kullanılmıştır.

• Palindrom

Sağdan sola ve soldan sağa aynı okunan sayı, kelime, ifade. Örneğin; 2002, ada, ses. Moleküler biyolojide ise bir DNA parçası üzerinde 5'-3' dizisinin komplementer iplik üzerindeki dizi ile aynı olmasına denir. Restriksiyon enzimlerinin bölgeleri genelikle palindromdur.  Kaynak: Thompson & Thompson Tıbbi Genetik (6. Baskı)

• Aposematizm

Uyarıcı renklenme olayıdır. Zehirli veya av olan türlerin parlak renklerinin ya da çarpıcı desenlerinin avcılar için uyarıcı olarak iş görmesidir. Çarpıcı renkleri olan zehirli kurbağalar buna bir örnektir. Onlara aposematik türler de denir.  Kaynak: Yaşam: Biyoloji Bilimi (9. Baskı), Sözlük-2

• Yüz Körlüğü

Prosopagnosia' da denen bu rahatsızlığa sahip kişiler ailer bireylerinin, partnerlerinin ya da arkadaşlarının yüzlerini tanıyamazlar. Sacks, O. (1985). The man who mistook his wife for a hat and other clinical tales. New York: Summit Books. Faceblind.org,. (2016). Prosopagnosia

• Dunbar Sayısı

Dunbar Sayısı bir insanın sağlıklı olarak sürdürebileceği ilişki sayısıdır. Bu sayı 150'dir. Daha fazlasını kaldıramama sebebimiz tamamen yapısal. Genel olarak 150'den sonra grubun üyeleri bağlılık duygusunu kaybeder.Avcı-toplayıcı insan topluluklarının sayılarının 150

• Erotomanya

Erotomanya bir sanrı türüdür. Bir kişinin, genellikle ünlü, politikacı ya da yüksek mertebe bir kişinin, kendisine aşık olduğunu düşünmesi durumudur. Bu kişiler rastgele kişilere ya da tanıdıklara da takıntı yapabilirler. Aynı zamanda rahatsızlığı tanımlayan Fransız psikiyatristin adına "de Clerambault Sendromu"

• Kaynak Unutkanlığı

Edindiğimiz bir bilgiyi ne zaman, nerede, nasıl koşullar altında edindiğimizi unuturken, bilgiyi hatırlama durumudur. Evl.uic.edu,. (2016). Retrieved 20 January 2016, from https://www.evl.uic.edu/sugimoto/memSrc.html

• Yanlış Ortaklık Etkisi

Başka insanlarla; davranış, tutum, inanç bakımından benzerliklerinin abartılması durumudur.Yapılan bir araştırmada Ross ve iş arkadaşları öğrencilere kampüs içerisinde "Joe'nun Yerinde Yemek Yiyin" yazılı bir pankart taşımalarını istedi.

• Asılsız Üstünlük

Bir cins bilişsel taraflılık. Kişinin kendi özelliklerini ve becerilerini diğerlerinden üstün görmesi durumu. Özellikle zeka, bir testi yapabilme yeteneği, istenen özellikleri barındırma ya da kişisel özellikler gibi karakterler. Sosyal psikoloji tarafından incelenen pozitif ilüzyonlardan birisi. Whittlestone, J. (2012). Do

• Hayatta Kalan Suçluluğu

Hayatta kalan suçluluğu; başkalarının hayatta kalamadığı fakat kendilerinin kurtuldukları bir durumdan sonra hissettikleri hayatta kalarak yanlış birşey yaptığını hissetme duygusudur. Savaştan sağ çıkan kişiler, doğal afetten kurtulanlar, salgın hastalıktan kurtulanlar, ailesi ya da arkadaşları arasında intihar edenler arasında rastlanır. Bu

• Tarihin-Sonu İlüzyonu

Tarihin Sonu İlüzyonu psikolojik bir ilüzyondur. Her yaştan insanın, kişisel olarak geliştiğini ve ileriki zamanlarda ciddi ölçüde büyümeyeceğini ya da olgunlaşmayacağını düşünmesidir. Bakış açılarının geliştiğini görseler de, kişiler bakış açılarının ileride aşağı yukarı aynı kalmasını bekleyecekler. Quoidbach, J., Gilbert,

• Hareket Körlüğü

Akinetopsia ya da diğer adıyla hareket körlüğü nörofizyolojik bir rahatsızlıktır. Hasta bu rahatsızlıkta görüş açısı içindeki hareketsiz objeleri görmesinde bir sorun olmamasına rağmen hareketleri algılayamaz. Bu rahatsızlığın farklı dereceleri vardır ve hiç bir türlü hareket algılayamamaya kadar uzanır. Herhangi bir tedavisi

• Koşucu Kafası

Uzun bir egzersizin ardından bazı insanların coşku, öfori hissi yanında azalmış anksiyete, ve acı hissetme kabiliyetinde azalma şeklinde tanımlanabilecek his yaşama durumuna denir.  Bu durumun artan endorfin hormonuyla alakası olduğu düşünülüyor.